Alternatív energia logó
csatlakozzFacebook Twitter napenergia szelenergia vizenergia hidrogen geotermikus-energia bioenergia
Bemutatkozás
Technológiák
epuletek energiagazdalkodas zold-auto zoldinfo elektromos-ketkereku zold-informatika haztartasi-eszkozok szorakoztatoelektronika telekommunikacio Rovatok zoldtrendEsemények

palyazatok-felhivasok

hirdetés

Tudj meg többet: Zöld informatika

Technológiák » Zöld informatika » Vizualmegjelenítők

Az ingyenes alkalmazások több energiát fogyasztanak?

forrás: alternativenergia.hu
Megjelenés: 2012.04.27., 21:40   Utolsó módosítás: 2012.04.27., 21:40

Rengeteg kiegészítő és program létezik, mellyel színesebbé és személyre szabottá tehetjük saját okostelefonunkat, köztük sokhoz ráadásul még fizetni sem kell, hogy birtokolhassuk. Azonban ezek mintegy 75%-kal több energiát fogyasztanak, mint a fizetős programok, főként a reklámok miatt, írja az inhabitat.com.

Igaz, az emberek többsége elfogadja szükséges rosszként azokat a fránya hirdetéseket, ha már úgy is ingyenesen letölthető volt az a bizonyos alkalmazás. Azonban Abhinav Pathak, az Indiana-i Purude Egyetem tudósa „Where is the energy spent inside my app?” (avagy „Mi fogyaszt energiát az alkalmazásomban?”) címet viselő tanulmányában rávilágít arra, hogy ezek az ingyenes kiegészítők erősen leszívják telefonunk töltöttségét. Pathak szerint az efféle programokba rejtett reklámok 75%-kal több energiát fogyasztanak, hiszen felhasználói adatokat gyűjtenek, valamint egyéb rejtett, az alkalmazáshoz nem kapcsolódó folyamatokat is végeznek. Pathak és kutatócsoportja azután tette ezt a felfedezést, miután létrehozták és letesztelték az Eprof-ot, egy igen aprólékos energiaprofil letérképező alkalmazást okostelefonokhoz. A programot Androidos és Windows Phone 7-es készülékeken futtatták, azonban az iPhone-ok kimaradtak a sorból, talán azért, mert az Apple telefonjainak köztudottan nagyon gyorsan lemerül az aksijuk. Az Angry Birds játéktól kezdve a Facebook-os alkalmazásokon át egy ingyenes sakkjátékig egy sor alkalmazást kipróbáltak, és méréseik szerint csupán az elhasznált energia 10-30%-a futtatja az alapprogramot.

játszva fogyaszt

„Az Angry Birds-ben csak 20% kell ahhoz, hogy megjelenjen és fusson a játék, míg 45% arra megy el, hogy a program GPS segítségével feltöltse a felhasználó helyét, majd arra, hogy letöltse a helynek megfelelő reklámokat egy 3G-s kapcsolaton keresztül. A 3G kapcsolat körül-belül 10 másodpercig van életben, még akkor is, hogyha az adatátvitel már előbb befejeződött, és ez az „utóenergia” fogyasztja el az alkalmazás energiaigényének maradék 28%-át” – olvasható a tanulmányban. Így hát nem csak a személyi szabadság kérdése merülhet fel ezekkel az alkalmazásokkal kapcsolatban, de az is nyilvánvalóvá válik, hogy főképp a harmadik félnek szolgáltatott adatforgalom miatt merül le telefonunk gyorsabban az ingyenes alkalmazások használatakor.

„Az okostelefonoknak a fogyasztói piacra való hihetetlen mértékű berobbanásának, és a telefonos alkalmazások ezzel arányos növekedésének ellenére használhatóságukat igen korlátozza az akkumulátor élettartama. Emiatt alapvető fontosságú lenne az okostelefon-alkalmazások millióinak energiafogyasztásán javítani. Azonban az eddig kifejlesztett alkalmazások negyedénél a gyártól figyelmen kívül hagyták az energiafelhasználást” – írja Pathak. Viszont nem reménytelen a helyzet, hiszen a probléma a kódnyelvben rejlik, mellyel az alkalmazásokat írták, és melyet hozzáértő kezek könnyedén módosítani tudnak. Mi több, Pathak és kutatócsoportja már négy alkalmazást 20-65%-kal energiatakarékosabbá tett egy új adatforgalom-energia mérő módszerrel.


CÍMKÉK:
 

Hozzászólok a cikkhez

Hozzászólás beküldéséhez be kell jelentkezni.

Nincs még hozzászólás.


2016. május 29. vasárnap
   
Keresés az oldalon:
ok
Videók
Cégadatbázis
Álláskereső
Kínál
Keres
Álláshirdetés feladása
Partnereink
Tudtad-e fejléc

Az emberi tevékenység következtében évente mintegy 18 millió ha erdő pusztul el (erdőirtás, égetés, savas esők).

Tudtad-e gomb
Tudtad-e lábléc
promovideo
hirdetés
hirdetés