Alternatív energia logó
csatlakozzFacebook Twitter napenergia szelenergia vizenergia hidrogen geotermikus-energia bioenergia
Bemutatkozás
Technológiák
epuletek energiagazdalkodas zold-auto zoldinfo elektromos-ketkereku zold-informatika haztartasi-eszkozok szorakoztatoelektronika telekommunikacio Rovatok zoldtrendEsemények

palyazatok-felhivasok

hirdetés

Tudj meg többet: Elektromos autó

Technológiák » Zöld autó » Elektromos autó

Az ilyen ötletes cégek újíthatják meg az autózást

forrás: hvg.hu
Megjelenés: 2016.02.04., 17:14   Utolsó módosítás: 2016.02.04., 17:14

Az autóipar hőskorát idéző korszak van manapság, az elektromos autók felfutásával számtalan kisebb-nagyobb gyártó próbál valami eredetivel előállni, amivel megcsinálhatja a szerencséjét.

Ilyen egy nem is olyan kicsi liechtensteini cég is, a NanoFlowcell, amely hamarosan, a Genfi Autószalonon bemutatja már véglegesnek szánt, kisfeszültséggel üzemelő elektromos autóját.

A Quantino még mindig prototípus, de alapvetően egy mindenkinek szánt városi autóról van szót. A kocsi 2+2 üléses, a teljes hossza 3,91 méter. Összesen négy elektromotor dolgozik benne, amelyek rendszerteljesítménye 4×25 kW (136 LE). A cég állítása szerint a jármű végsebessége eléri a 200 km/h-t, a hatótávja pedig az 1000 kilométert.

Az autó kétségkívül legérdekesebb technológiai megoldása, hogy alacsony feszültséget használ a hajtáshoz. Az autóban egy úgynevezett nanoflowcell akkumulátor van, ami 350 liter elektrolit folyadékkal feltöltött, két külön tartályt jelent. Az egyik tankban van a pozitív töltésű oldat, míg a másik a negatív töltésű ionos folyadékot tartalmazza. Ez a kétpólusú folyadék a keringetés közben kémiai energiából villamos áramot állít elő, ez hajtja meg 48–52 voltos feszültséggel a kerékagyba épített motorokat.

-

A zseniálisnak tűnő ötlet két nagy problémát is megoldana. Az egyik, hogy biztonságosabb, mint a nagyfeszültséget használó rendszerek, a másik, hogy a két folyadék gyorsan tankolható a megfelelő kútról, így nem kell hosszasan töltögetni az autót. Ez a cég által használt szlogen is: „one-fill, one-charge”, vagyis az elektromos autó töltése is legyen annyi idő, mint ma egy tankolás. Lényegében ezt a folyadékot cserélik ki, amikor az már nem rendelkezik elegendő szabad elektronnal. Hátránynak tűnik mindenesetre a 350 literes „üzemanyagtartály” súlya, valamint az, hogy ehhez a rendszerhez is teljesen új infrastruktúrát kell kiépíteni az töltéshez. A sorozatgyártás előtti széria várhatóan a nyáron készül el, és szériában már jövőre gyártani szeretnék a Quantinót.

-

forrás: hvg.hu


CÍMKÉK:
 

Hozzászólok a cikkhez

Hozzászólás beküldéséhez be kell jelentkezni.

Nincs még hozzászólás.


2016. augusztus 30. kedd
   
Keresés az oldalon:
ok
Videók
Cégadatbázis
Álláskereső
Kínál
Keres
Álláshirdetés feladása
Partnereink
Tudtad-e fejléc

Magyarországon 1 kWh áram felhasználása 0,41 Co2-t szabadit fel

Tudtad-e gomb
Tudtad-e lábléc
promovideo
hirdetés
hirdetés