Az elektromos járművek elterjesztésén dolgoznak

Új elektromosautó-töltőállomás projektet indít a GE a telepítési költségek csökkentése és az elektromos járművek elterjedésének előremozdítása érdekében.

A cég számára világossá vált, hogy döcögő elektromosjármű-piac fellendítésére a kereskedelmi járműszektor kínálja az egyik legnagyobb lehetőséget. Amerika útjain több mint 230 millió haszongépjármű és kisteherautó fut, mely óriási potenciált jelent az elektromos járművek széleskörű alkalmazása szempontjából. A nagyvállalatok, a kormányzatok és más flottaüzemeltetők mindeddig azonban vonakodtak átállni az elektromos járművek használatára. A GE most egy olyan projektbe kezdett, mely a fenti helyzet megváltoztatását célozza. A New York állambéli Niskayunában elhelyezkedő GE Globális Kutatóközpont munkatársai egy olyan hatékony, és a kereskedelmi flottákat kiszolgáló töltőállomás tervezésén és megépítésén dolgoznak, mely magában foglalja a GE okoshálózati (Smart Grid) technológiáit, és drámai mértékben csökkenti az installálási költségeket a flottaüzemeltetők telephelyein. A projektet az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma is támogatja, így kiemelt figyelmet kap az államokban.

A cégeknek jelenleg minden egyes elektromos járműhöz külön töltőállomást kell telepíteniük, ami igencsak költséges, főleg ha az igazán nagy flottákat üzemeltető cégeket vesszük figyelembe. A jelenlegi felállásban minden töltőállomásnak saját erősáramú és hálózati kábellel kell rendelkeznie a feltöltéshez, illetve az energiafelhasználás ellenőrzéséhez. A GE kutatói által fejlesztendő új technológiai megoldások kevesebb elektronikai alkatrészt tartalmaznak majd, és korszerű kommunikációs rendszerek segítségével cserélnek majd információt az intelligens áramhálózattal. Az új koncepciónak köszönhetően összességében kevesebb számú töltőállomás kell majd egy adott számú töltőzsinór biztosításához, azaz egy adott számú autó feltöltéséhez. A projekt sikeressége érdekében a GE közművállalatokkal és flottaüzemeltetőkkel együttműködve teszteli a rendszer prototípusát. A cég mielőtt elkötelezné magát, különböző töltőállomásokat és lehetőségeket próbál ki, kezdve az Amazon.com-on kapható, otthoni garázsokba szánt Yves Behar-féle Wattstation-től a szupermegújuló napenergiával működő Plainville-i járműtöltő parkolóig.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.