Az Apple Macbook hirdetési kampánya, pontosabban a „legzöldebb notebook család” szlogen kiverte a biztosítékot a Dellnél. A Dell sérelmei inkább tűnnek porhintésnek, mint igaziból megalapozott követeléseknek, a hirdetéseket mégis meg kell változtatni.

Az Apple hirdetési szlogenje megváltoztatására kényszerül

Az Apple Macbook hirdetési kampánya, pontosabban a „legzöldebb notebook család” szlogen kiverte a biztosítékot a Dellnél. A Dell sérelmei inkább tűnnek porhintésnek, mint igaziból megalapozott követeléseknek, a hirdetéseket mégis meg kell változtatni.

Mostantól a „legzöldebb család”, a javaslat szerint, „legzöldebb felhozatal” kifejezésre változik. A Dell érvelésének alapja az EPEAT aranyérmes besorolása, és a kiemelt környezetkímélő újítások meghatározása körül forgott. Eszerint a család kifejezéssel, az Apple kisajátítja magának az aranyérmes besorolást, holott a Dell és még más számítástechnikai vállalat is elérte ezt az eredményt.

A négy kiemelt újítás, a hirdetések négy pillére, azaz a magas szintű újra feldolgozhatóság, a redukált csomagolás, a mérgező anyagok minimális szintre történt csökkentése valamint az energiahatékonyság növelése is sarkalatos pont. Az érvelés szerint, az Apple Macbookok emlegetett fölénye nem a négy pilléren alapszik, mivel nem feltétlenül emelkedik ki mindegyik kategóriában a versenytársak közül, többen is használják notebookjaikban ezeket a technológiákat.

A Nemzeti Hirdetési Ügynökség megtévesztőnek találta a család kifejezés használatát, mivel nem egyértelmű a fogyasztónak, hogy egy bizonyos termékre, terméksorozatra vagy a gyártóra és annak összes termékére vonatkozik. Emellett egy olyan szlogen megválasztását szorgalmazta, melyből világosan kiderül, hogy az összehasonlítás a Macbookok között vagy a versenytársak notebookjai között történik.

macbook

A változtatás maga valószínűleg nem lesz nagy hatással a vásárlókra, azt azonban kitűnően példázza, mennyire fontos a gyártóknak a legzöldebb cím, és az azzal járó elismerés. A Dell is évek óta dolgozik a környezetkímélő megoldásokon, az Apple mégis mintha egy lépéssel előrébb járna. Mindenesetre, a hirdetési fronton most nyertek egy csatát.

Ajánlott tartalom

Pécs európai küldetési címkét kapott a klímasemlegességgel kapcsolatos erőfeszítéseiért

A klímasemleges és intelligens városokra vonatkozó uniós program keretében 23 város, köztük Pécs kapta meg az európai küldetési címkét a klímasemlegességgel kapcsolatos erőfeszítéseiért - közölte az Európai Bizottság csütörtökön.