Az App Store menti meg a bolygót?

Új mobilalkalmazás bukkan fel a láthatáron.

A neve Causeworld. Lássuk, hogy működik:  töltsd le az alkalmazást iPhone-odra vagy Android készülékedre, sétálj be egy boltba és jelentkezz be a telefonodról (a geotagging segít meghatározni hol is vagy éppen), és azokat a karmákat, amiket megkeresel, elköltheted olyan ügyekre, mint a kibocsátás csökkentése, vagy faültetés. Igazából nem kell semmit sem vásárolnod, csak közölni, hogy betetted a lábad az adott áruházba, élelmiszer-, háztartási boltba, az Abercrombie-ba, stb. Vállalati szponzorok nagy örömmel álltak a kezdeményezés mellé.

Lehet, hogy most azt hiszed, hogy ez csak annak a módja, mondjuk, hogy mutogathasd az ismerőseidnek iphoneod, de az okostelefon a világ változásának szimbólumává vált, és az iTunes App Store valóságos bevásárlóközponttá lett.  A Causeworld olyan alkalmazásokhoz csatlakozik, mint például GoodGuide, mely szintén az újrahasznosításon, fenntarthatóságon alapszik, és előnyben részesíti a környezettudatos vezetést, vagy a biciklihasználatot.

A Causeworld-ben ahhoz, hogy karmát szerezz, csak annyit kell tenned, hogy besétálsz egy boltba és bejelentkezel. Egy karmáért a Carbonfund.org majd’ egy kilogramm szén-dioxidtól menti meg a légkört. 30 pont esetében a CHF ellát egy szudáni embert tiszta ivóvízzel. 100 pontért az American Forests Global ReLeaf program ültet egy fát egy esőerdőben. A vásárlásaidért és ajándékozásaidért jelvényeket is kapsz, melyekkel a Facebook profilodon tudsz villogni.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.