Radikálisan lecsökkentenék a Hévízen áthaladó gépjárműfogalmat, a belső autóközlekedést is a lehető legalacsonyabb szintre szorítanák, hogy egyre jobban megfeleljenek az európai színvonalú üdülővárostól elvárható feltételeknek, derül ki többek között abból, amit Papp Gábor polgármester mondott a Balatontippnek az önkormányzat terveiről.

Autómentes város lehet Hévíz

Radikálisan lecsökkentenék a Hévízen áthaladó gépjárműfogalmat, a belső autóközlekedést is a lehető legalacsonyabb szintre szorítanák, hogy egyre jobban megfeleljenek az európai színvonalú üdülővárostól elvárható feltételeknek, derül ki többek között abból, amit Papp Gábor polgármester mondott a Balatontippnek az önkormányzat terveiről.

– Számos pályázatot adtunk be, és egyes pályázatok beadása még folyamatban van. Egy fő gondolat határozza meg meg mindegyiket, a város közlekedési koncepciója, amiben összegződnek a különböző céljaink – emelte ki Papp Gábor. – A fő célunk, hogy Hévíz egy európai színvonalú fürdővárossá tudjon válni. Bővíteni szeretnénk a belvárosunkat, funkcióiban, lehetőségeiben egy gyógyüdülőhelynek megfelelően szeretnénk kialakítani. Ehhez az átmenő autóforgalmat le akarjuk venni a városról, és a belvárosból ki akarjuk hozni azt a belső forgalmat, ami máshogy is megoldható. Az utakat, közlekedést a város minden részén ahhoz a szemlélethez szeretnénk igazítani, hogy Hévíz a gyógyfürdőről, a gyógyászatról, a pihenésről szól. Ezért előnyben részesítjük a természetközeli közlekedési formákat, a gyalogos, kerékpáros közlekedést és a környezetbarát tömegközlekedést. Ennek megfelelően tervet dolgoztunk ki az buszpályaudvar áthelyezésére. Azt gondoljuk, hogy egy napi háromszázhetvenöt autóbuszt fogadó állomásnak nincs helye egy gyógyfürdő közvetlen szomszédságában – tette hozzá a polgármester.

– A távolsági járatokat fogadó új “nagypályaudvar” a város délnyugati részén, az elkerülőút mellett kap helyet, és már készen vagyunk egy kis “alpályaudvarral”, ami lent van a nagyparkoló mögött. A kettő össze lesz kötve helyijáratú busszal, hogy a távolabbi pontokon üdülők is bárhová eljuthassanak. Kibővítjük a belvárosi kerékpáros rendszert, ide is teszünk dokkolóállomást, hogy aki ezt akarja használni, legyen rá lehetősége.

Mint elmondta, a jelenlegi buszpályaudvar környéke egy nagy térré, sétálóutcává alakul át vizes attrakciókkal, különböző szökőkutakkal. Megmarad a jelenlegi épület, de mind a megjelenését, mind a belső részét korszerűsítenék. Ide kerülne a Tourinform iroda, kerékpáros állomás és egy állandó kiállítás Hévízről. (…) Le szeretnénk zárni az Ady Endre utca tó alatt elmenő alsó szakaszát. A tó kifolyójától a hévízi bekötőútig terjedő szakaszt teljesen ki szeretnénk venni a forgalom alól, hogy ezzel is csökkentsük a városon átmenő autók számát. Lehet, hogy emiatt az elkerülő úton egy-másfél kilométerrel hosszabb lesz az útvonala azoknak, akik eddig Hévízen keresztül jártak Zalaegerszegre, vagy távolabbi helyekre, de meg kell érteniük, hogy a városunknak másképp kell működnie.

Ajánlott tartalom

Kiemelt segítséget kap három vármegye a zöld átálláshoz

A Környezeti és energiahatékonysági operatív program plusz (Kehop plusz) forrásaiból mintegy 110 milliárd forint jut a három leginkább környezetszennyező gazdaságú vármegye zöld átállásának kiemelt támogatására - jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közlekedési, környezeti és energiahatékonysági fejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára kedden Egerben.