Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Hibrid meghajtás / Átadták a környezetbarát Mercedes buszokat Kecskeméten
Tudj meg többet: Hibrid meghajtás

Átadták a környezetbarát Mercedes buszokat Kecskeméten

Huszonöt Mercedes-Benz típusú, hibrid meghajtású autóbuszt adtak át szombaton Kecskeméten. Az Európai Unió és a magyar állam által finanszírozott, környezetbarát üzemmódú járművek hétfőtől állnak forgalomba.

A város tömegközlekedésének fejlesztése során fontos szempont volt a környezetbarát üzemmód és a szolgáltatás színvonalának emelése, ezeknek a csúcstechnológiát képviselő buszok maradéktalanul megfelelnek – idézte Zombor Gábor (Fidesz-KDNP) polgármester szavait az önkormányzat az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A Kecskemét közösségi közlekedésének fejlesztését célzó projekt 5,9 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült.

Az EvoBus Hungária Kft. által határidőre leszállított új autóbuszok mintegy 4,2 milliárd forintba kerülnek, a fennmaradó összeg az egyéb projektelemek megvalósulására nyújt fedezetet. A projektet 95 százalékban az EU és a magyar állam finanszírozta, az 5 százalékos önerőt az önkormányzat elnyerte az EU önerőalapjából.

Ingo Fröhlich, a kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a 25 hibrid hajtású Mercedes autóbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló.

A fejlesztés további, várhatóan az év végére megvalósuló elemei közé tartozik a városi parkolási és közlekedési rendszer átgondolása, a buszok számára új telephely létesítése, a menetrend teljes körű felülvizsgálata, megállóhelyek átépítése, valamint utastájékoztató rendszer kiépítése.

-

Kecskemét új, úgynevezett zéró emissziós zónájában a Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz akár 10 kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül. A buszban négy elektromos kerékagymotor működik, ezek egy akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát, és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, ez az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol. A sebességváltó nélküli autóbusz szinte hangtalanul közlekedik, s az utasok nem észlelnek váltás miatti rándulásokat.

Ajánlott tartalom

Ez lesz a jövő közlekedési formája?

A LOW CARB program az Európai Unió által az úgynevezett Interreg Central Europe Programme-ból finanszírozott környezetvédelmi kezdeményezés, mely kiemelten a közlekedés és az ahhoz kapcsolódó infrastruktúrák fenntartható üzemeltetését tűzte ki célul.