Áramszedős kamiont tervez a Siemens

Az áruszállítás jövőjét illetően terjed a közlekedés egy új fajtájának elképzelése. A Los Angelesben megtartott Electric Vehicle éves szimpóziumán a Siemens ismertette új koncepcióját a hosszú utakat megtevő kamionokkal kapcsolatban.

A projekt, amelynek neve eHighway of the Future, javasolja a kamionok és az autópályák villamosítását felszíni vezetékeken keresztül, hasonlóan ahhoz, ahogy a villamos közlekedik a városokban. Ez a közlekedési mód, véleményük szerint ökologikus, fenntartható és hatékony lenne, ezenkívül könnyen integrálódna a már létező rendszerekbe. Az emberek, amikor a járművek által kibocsátott széndioxidról beszélnek, tényként kezelik, hogy a személyautók okozzák a legnagyobb szennyezést, holott a valóságban ezért nagy- részben a kamionok a felelősek – mondják.

Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy a sztrádákon történő áruszállítás csak az USA-ban megduplázódik 2050-ig és a világ olajforrásai kimerülőben vannak. Becslések szerint a széndioxid-kibocsátás 2030-ig 30 %-al nő a kamionforgalom miatt. A Siemens kifejlesztett egy technológiát, amely az eHighway-t valósággá teheti: infrastruktúrákat, software-t, hardware-t, egységeket, mindent, ami szükséges ahhoz, hogy egy hibrid diesel-elektromos kamion, amely fel van szerelve elektromágneses saruval, automatikusan használhassa a felső vezetékben lévő áramot. A koncepció kísérleti szakaszban van Németországban és az USA-ban.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.