Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Alternatív hajtású járművek versenyeztek Budapesten
Tudj meg többet: Elektromos autó

Alternatív hajtású járművek versenyeztek Budapesten

Az MVM Energia Futamon hat kategóriában, közel 40 alternatív hajtású jármű versenyzett a Lánchíd pesti hídfőjénél, a Széchenyi téren.

Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. ezzel a különleges rendezvénnyel hívta fel a közönség figyelmét idén is a szén-dioxid-kibocsátásmentes energiatermelésre és felhasználásra. A cél érdekében a professzionális fejlesztői csapatok mellett hírességek is rajthoz álltak. Alternatív meghajtású járművek, átalakított, környezetbarát szériaautók, különleges prototípusok, versenyautók, valamint elektromos gokartok robogtak végig a város egyik legimpozánsabb terén – több tucat jármű szállt versenybe – a második budapesti Energia Futamon, amelyet több ezren követtek figyelemmel a helyszínen és az internetes közvetítés segítségével. A napenergia meghajtású járművek és tanulmányautók versenyén a futam egyetlen napelemes meghajtású járműve, a Pannonrider 4.0 és sofőrje végzett az élen. A versenyző elmondta, hogy a jármű nem csak gyors, de költséghatékony, csendes, és energiatároló képessége miatt sötétben is üzemel. A fiatal mérnökök által fejlesztett futurisztikus járművek nem csupán a győztesnek járó elismerésért küzdöttek. A versenyző csapatok fejlesztéseiken keresztül mutatták be, hogy a CO2 kibocsátás-mentes közúti közlekedés megvalósítható, elérhető és feltétlenül szükséges a környezetbarát jövő, a fenntartható fejlődés érdekében.
mvm

Ezzel az üzenettel több magyar híresség is egyetért és néhányan a kezdeményezés mellé is álltak. Görög Zita (tévés műsorvezető) és Kozmann György (olimpikon, világbajnok kajakozó) már tavaly is kipróbálhatta a nem mindennapi száguldást az Andrássy úton, európai fővárosban először rendezett alternatív hajtású járműversenyen. Idén hozzájuk csatlakozott Kovács „Koko” István (olimpiai bajnok ökölvívó), Schell Judit (színésznő), Horváth Gáspár (az Irie Maffia billentyűse) és Rákóczi Ferenc (rádiós műsorvezető) is, akik elektromos hajtású gokartokkal tesztelték autóversenyzői tehetségüket a Famous Futamon, ezzel is népszerűsítve a széndioxid-kibocsátás-mentes közlekedést.
A hírességek elektro gokart versenyét szoros küzdelemben Kovács „Koko” István nyerte, másodikként Kozmann György végzett, de nem sokkal maradt le mögötte Rákóczi Ferenc, aki vezetés közben saját élményeivel színesítve folytatta az élő közvetítést, megmosolyogtatva a közönséget.
futam

Az eredményhirdetésre 15 órakor került sor, a legjobbaknak járó kupát Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója adta át. „Az elismerés nem csak a versenyen nyújtott teljesítményért jár a csapatoknak, hanem azért a többéves kutatómunkáért és a megvalósításba fektetett energiáért is, amelyet a fejlesztők olyan célkitűzések szolgálatába állítanak, mint az élhetőbb környezet, a fenntartható jövő.” – mondta a győzteseket köszöntő beszédében Baji Csaba. A vállalatcsoport elnöke a díjátadón hozzátette, hogy látva a fiatal nemzedék eltökéltségét az MVM továbbra is támogatja az egyetemi fejlesztő csapatokat, hogy ezzel is segítse munkájukat.
Felkai György az MVM Csoport kommunikációs igazgatója a rendezvénnyel kapcsolatosan elmondta: „Tavaly ősszel kimagasló érdeklődés igazolta, hogy egy modern, izgalmas verseny keretei között is népszerűsíthető a környezettudatos gondolkodásmód. A Futam 2012-ben is bebizonyította, hogy az alternatív, tiszta energiaforrások használata érdekli az embereket. Hozzátette, hogy az idei MVM Energia Futam az MVM Jövő Hídja programmal közösen olyan környezettudatos, innovációs és interaktív kiállítást eredményezett, amely egyedülálló Európában és teljes mértékben Zöldárammal üzemelt. Az MVM Csoport leányvállalata az MVM Partner ZRt. néhány hónapja mutatta be környezetbarát Zöldáram termékét, amely garantáltan megújuló forrásokból származó villamos energiát kínál a KKV- és a nagyvállalati szektornak.

Ajánlott tartalom

Újabb lépés a teljesen önvezető Teslák felé

A Tesla az elmúlt hónapokban egyre több energiát fektetett abba, hogy a sofőrök vezetés közben pontosabban lássák, hogy miket észlel az Autopilot.