A zöld divat lelke

A VAN Markoviec egy friss és elegáns Pret-a-porter márka, mely a szenvedélyes öko-luxus iskolapéldája.

Egy olyan új lengyel-holland divat márka, mely a gyártásnál csak a legjobb minőségű organikus anyagokat használja. A kortárs öko-vonalat a méltányos kereskedelem elveinek megfelelően alkotják meg.

Az anyagok, melyeket a Van Markoviec felhasznál, az organikus pamut, a gyönyörű selyem-és a PET (újrahasznosított poliészter) egy nagyon különleges keveréke, valamint a kender, mind hozzájárulnak a kiváló minőséghez.
A márkát két, Hollandiában tanuló lengyel barátnő alapította. Tanulmányaikat a Fashion Design Academy-n végezték, ahol többek között környezetvédelmet is hallgattak.

Miután végeztek, öko-luxus kollekciójukban kombinálták szenvedélyüket, a divatot az ökológiával. Mára tulajdonosai egy saját stúdiónak és show roomnak a hollandiai Arnhemben. A gyártási folyamat Lengyelországban történik, ahol arra törekednek, hogy képesek legyenek ellátni a térséget. Ezzel együtt támogatják otthonukat a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében – olyan mértékig, amennyire az csak lehetséges.
2005 óta a Van Markoviec márkára nagy hatással van a  SLOW Fashion mozgalom.

Eszerint a divatmozgalom az úgynevezett 7R-elvet követi:

– RESPECT, azaz tisztelni: az emberek azon jogát, hogy tisztességes munkakörülmények között dolgozhassanak.

– REDUCE, azaz csökkenteni: a nem fenntartható anyagok használatát, a természet szennyezését és a túltermelést.

– REUSE, REMANUFACTURE, RECYCLE, azaz újrafelhasználni, újragyártani, újrahasznosítani: a hulladékot.

– RETHINK, azaz újragondolni: a termék életciklusát.

– REDESIGN, azaz újratervezni: az új koncepciók ötleteit.

Ajánlott tartalom

Letették a Duna-parti városnegyed-fejlesztésének az alapkövét

Több mint 400 milliárd forintból épül fel a Marina City, a főváros új, Duna-parti városnegyede, amelyet a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia fejleszt, a beruházás alapkövét szerdán tették le.