A vállalati felelősségvállalás irányításának legjobbja a Tesco

Good CSR díjat kapott a hipermarket-lánc.

A Tesco vehette át a vállalati felelősségvállalás irányításának legjobbja címmel járó díjat a csütörtök este megtartott Good CSR gálán. A hipermarket-lánc a napokban adta ki fenntarthatósági jelentését, amely részletesen beszámol arról a szisztematikusan átgondolt és irányított vállalati felelősségvállalási rendszerről, amelynek révén kiemelkedő eredményeket értek el az utóbbi üzleti évben, többek között ezerszeresére növelték a visszavett PET-palackok mennyiségét.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. az átlátható és fenntartható működés jegyében immár másodszor készítette el éves fenntarthatósági jelentését, illetve idén először csatlakozott a felelős vállalatok közösségéhez, a Good CSR 2010 programhoz. A programban résztvevő cégek nemzetközi standardon alapuló rövid jelentést tesznek közzé, átláthatóvá és összehasonlíthatóvá téve ezzel működésüket. A csütörtök este megtartott Good CSR gálán a Tesco vehette át a vállalati felelősségvállalás irányításának legjobbja címmel járó díjat. A zsűri döntését az Iránytű rendszer bevezetésével és a vállalati felelősségvállalás kérdésének szisztematikus megközelítésével érdemelte ki az áruházlánc.
Amint az a Tesco rövid jelentéséből kiderül, az Iránytű nevű irányító eszköz segítségével határozzák meg azokat a területeket, amelyek fontosak az eredményes működés szempontjából. Ez egy olyan értékelési és irányítási rendszer, amely 5 dimenzió köré csoportosítja a célokat és erőforrásokat. Az Iránytű része a Közösségi Terv is, amely a vállalati felelősségvállalás terén jelöli ki a legfontosabb teendőket.

Az irányítási rendszer azonban önmagában még nem jelent garanciát a sikerre, meg is kellett valósítani a kijelölt célokat. Amint az a Tesco most megjelent fenntarthatósági jelentéséből és az abban közölt adatokból kiderül, az elmúlt üzleti évben igen nagy lépést tett a vállalat a fenntartható működés felé.
Kevesen tudják, hogy a hetente mintegy 3 millió vásárlót kiszolgáló áruházlánc magyar beszállítói 2009-ben összesen mintegy 21 milliárd forint értékben exportáltak termékeket a világ Tesco áruházaiba, és hogy a tavaszi-nyári szezonban a Tesco áruházakban értékesített zöldség és gyümölcs mintegy 90 százaléka magyar termelőktől származik.
A legnagyobb hazai áruházlánc a múlt évben 60 milliárd forintos adóbefizetéssel járult hozzá a költségvetéshez – ez mintegy 20 000 közalkalmazott bérét fedezi. Ennél is több, 22 000 munkavállalója volt a Tescónak 2010 elején. Munkavállalóik több mint kétharmada nő, a munkatársak képzésére pedig mintegy 500 millió forintot fordítottak tavaly. Több mint ezer olyan menedzser dolgozik ma a Tescónál, akik kiszolgáló személyzetként kezdték pályafutásukat a vállalatnál.

A Tesco környezetvédelmi kezdeményezéseinek komolyságát mi sem jelzi jobban, mint hogy 2,8 milliárd forintot költöttek a 2009-2010-es üzleti évben CO2 kibocsátásuk csökkentésére. Lakossági hulladék-visszagyűjtési akcióik rendkívül sikeresek voltak, hiszen 2008-ban még csak 450 kilogrammnyi PET-palackot gyűjtöttek vissza, míg tavaly ez a mennyiség több mint ezerszer annyi, 472 103 kilogramm volt.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a szakma elismeri a vállalati felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseinket. Mind fenntarthatósági jelentésünkkel, mind Good CSR jelentésünkkel azt szeretnénk elérni, hogy minél többen értesüljenek azokról a kezdeményezésekről, programokról, amelyek révén a fenntartható működést és a helyi közösségekkel való szerves együttélést szeretnénk elősegíteni. Tovább dolgozunk azon, hogy minél többet tehessünk a környezetünkben élő emberek életének jobbá tételében”, mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

A Tesco friss fenntarthatósági jelentése, mely további érdekes adatokat és információkat tartalmaz a vállalatról, a következő linken érhető el: tesco.hu/vallalati-felelosseg. A vállalat Good CSR jelentése megtalálható a www.goodcsr.com oldalon.

Ajánlott tartalom

Pécs európai küldetési címkét kapott a klímasemlegességgel kapcsolatos erőfeszítéseiért

A klímasemleges és intelligens városokra vonatkozó uniós program keretében 23 város, köztük Pécs kapta meg az európai küldetési címkét a klímasemlegességgel kapcsolatos erőfeszítéseiért - közölte az Európai Bizottság csütörtökön.