Kezdőlap / Rovatok / Zöldinfó / Környezetvédelem / A tavaszi szemétszedés lett Magyarország idei legjobb társadalmi célú kampánya
Tudj meg többet: Szelektív hulladék

A tavaszi szemétszedés lett Magyarország idei legjobb társadalmi célú kampánya

Rangos szakmai díjjal ismerte el a reklámszakma a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM), a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) és az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) által közösen szervezett „Te Szedd! Önkéntesen a tiszta Magyarországért!” májusi önkéntes akcióját.

Az országszerte zajló önkéntes szemétszedési kampányt a Társadalmi célú kommunikáció Arany EFFIE-díjával jutalmazták. A 162 ezer önkéntest megmozgató Te Szedd! akciót 59 pályamű közül ítélték a legjobbnak, a kampány szervezője a KIM Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkársága volt. Október 14-én, immár tízedik alkalommal adták át a magyarországi EFFIE-díjakat. Az 1968-ban alapított nemzetközi elismerés a reklámszakma legfontosabb díja, melyet a különlegesen hatékony kommunikációs kampányoknak ítélnek oda. A díjra idén rekordszámú 105 pályázatot nyújtottak be. A reklámhatékonyság hazai seregszemléjén 59 alkotás került a döntőbe, hogy bronz, ezüst és arany EFFIE-díjakért versenyezzenek. A „Társadalmi célú kommunikáció” kategória Arany EFFIE-díját a májusban lezajlott „Te Szedd! Önkéntesen a tiszta Magyarországért” akció kapta, amely hazánk történetének eddigi legnagyobb önkéntes akciója volt.

 
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM), a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) és az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) közös szervezésében országszerte 800 helyszínen mintegy 162 ezer önkéntes mozdult meg, és több ezer tonna szemetet szedett össze. A mozgalomba minden megyében bekapcsolódtak a civil szervezetek, a kormányhivatalok, a vízügyi és erdőgazdálkodási szervek és az állami vállalatok is. A zsűritagok az értékelés folyamán kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a kampányok megvalósítása során az ügynökségek és ügyfeleik a mai gazdasági helyzetben, csökkenő büdzsék mellett hogyan, milyen stratégiával érték el a kitűzött célt, a minél hatékonyabb eredményt. A Te Szedd! akciót a KIM Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkársága szervezte, a kampánytervezésben két magyar tulajdonú kommunikációs ügynökség, az ACG valamint a Hamu és Gyémánt voltak partnerei. Az EFFIE-n idén 11 kategóriában lehetett nevezni, amelyek közül a legtöbb döntős alkotással a Szolgáltatások, az Élelmiszer és a Fogyasztói cikkek emelkedtek ki. A nevezés és zsűrizés egy egyedülálló, nemzetközi szintű online rendszeren keresztül zajlott.

Ajánlott tartalom

Betétdíjas üvegvisszaváltó rendszer jöhet?

A betétdíjas üvegvisszaváltási rendszer bevezetésének lehetőségéről szóló kutatás eredménye szerint a megkérdezettek jelentős része a visszaváltó automaták elhelyezését támogatja, melyeket elsősorban nagyáruházakban látnának szívesen - hangzott el hétfőn a veszprémi Pannon Egyetemen a kutatás eredményeit bemutató rendezvényen.