A fenti kijelentést Yuuki Sakurai, a Fukoku a tokiói bázisú, 10 milliárd $-os alappal gazdálkodó, Capital Management Inc. vezető igazgatója tette.

A Suzuki és a Mitsubishi vonuljon ki az amerikai piacról!

A fenti kijelentést Yuuki Sakurai, a Fukoku a tokiói bázisú, 10 milliárd $-os alappal gazdálkodó, Capital Management Inc. vezető igazgatója tette.

 Mint mondta, az autóipar egésze hatalmas gondot okozó változásokkal találta szembe magát, és a két gyártónak is csökkentenie kell veszteségeit, melyre a legjobb megoldás, ha kivonulnak Amerikából, mivel a piac fenntartása rendkívül magas összegekbe kerül.

Yasuaki Iwamoto, a szintén tokiói Okasan Securities Co. analizátora egyetértett a kijelentéssel, a Suzukinak egyenesen azt ajánlotta, felejtse el Amerikát, illetve koncentráljon a jövőben a kis méretű autókra.

A két gyártó tavalyi eladási mérlege igen beszédes, a Mitsibushi 97 257 személygépkocsit adott el, 25%-os csökkenést produkálva, a Suzuki pedig 84 865 járműt értékesített, ezzel -17%-os mutatót elérve. Toyota és a Honda, de még a Hyundai és a Kia is népszerű az amerikai vásárlók körében az egy tankolással megtehető mérföldszám magas értéke miatt, ami a Mitsubishi illetve a Suzuki terepjárói esetében nem mondható el, így részesedésük a piacon folyamatosan csökkent az évek során.

miev showroom

Az egyik megoldás, tehát a hatékonyság növelése lehet. Szakértők lehetőséget látnak, a Japánban már nagy népszerűségnek örvendő car-sharing programban.  Az autó tulajdonosa bérlésre kölcsönadja járművét, amikor igazán szükséges a bérlőnek.  Ezáltal a tulajdonos költségeit redukálhatja, enyhül a parkolóhiány a városban, csakúgy, mint a forgalmi dugók.

A harmadik, legkézenfekvőbb megoldás a hibridek gyártása. A Mitsubishi i-MIEV népszerű lehet Amerikában is, utat nyitva a többi kisebb hibridek előtt. A gyártó több mint 10 éve fejleszti hibrid járműveit a Canter Eco hibrid könnyű teherautó és az Aero Star Eco hibrid busz is sikerrel teljesítenek jelenleg Japánban.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.