A Quantas saját bioüzemanyag gyárat építtet

A több Oscar díjjal is jutalmazott Esőember (Rain Man) című film egyik kulcsjelenete, amikor az autista főszereplőt játszó Dustin Hoffman nem hajlandó repülőre szállni, mert véleménye szerint a légiközlekedés veszélyes. Akkor úgy fogalmaz, hogy az előző évben (1987-ben) csak a Quantas gépei nem zuhantak le.

Nos az ausztrál légitársaság mostanra nem csak biztonságos, de úttörő is lett. A Lufthansa és a British Airways után ugyanis ők is beálltak a sorba és hamarosan bejelentik, hogy megépítik a világ második olyan gyárát, amely hulladékból bioüzemanyagot állít elő. Terveik szerint a gyár által előállított üzemanyag elegendő mennyiségű lesz repülőgépeik ellátására. Mint közleményükből is kiderül, ők is világosan látják, hogy a fosszilis energiahordozók felhasználása hosszabb távon egyre inkább leáldozóban van, így próbálnak előrukkolni olyan zöld fejlesztésekkel, amelyek a megújuló energia hasznosítására koncentrálnak. Az ausztrál óriáscég azonban nem „vakon” lép be az üzletbe. Egy olyan amerikai bioüzemanyag céggel társul, amely a British Airwaysnek is partnere és az angoloknak is hasonló, de kisebb gyárat ígért. Angliában 2014-re tervezik a gyár nyitását, amely 500.000 tonna hulladékot alakít majd át 16 millió gallon üzemanyaggá évente. Napjainkban szinte az összes légitársaság teszteli a bioüzemanyagok alkalmazását, de amíg a legtöbben 50/50 arányú keveréssel alkalmazzák és a jövőben is ezzel számolnak, a British Airways azon kísérletezik, miként lehetne lehetőség szerint 100%-ban bioüzemanyaggal üzemeltetni egyes gépeit.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.