A Porsche 911 GT3 R hibrid

A zöld versenyautók rajongói örülni fognak! A Porsche nemrég bemutatta a 911 GT3 R hibridet, a 480 lóerős vadállatot, mely készen áll az idén májusban megrendezésre kerülő 24 órás nürburgringi versenyre.

A Porsche legújabb sportautója a 911-es hagyományos tulajdonságaival rendelkezik, ám néhány extra funkcióval is kiegészítették – ilyen például az első kerék hibrid meghajtást és egy innovatív rendszert, amely képes a fékezésből származó mozgási energia tárolására. Az új autóban helyet kapott két, egyenként 60 kW teljesítményű elektromotor. Ami további érdekesség, hogy ellentétben a többi hibriddel, ebben nem akkumulátor működik, hanem a fenn említett tárolóegység biztosítja a kellő ellátást.

A Porsche 911 GT3 R idén márciusban, a Genfi Autóshown debütál. A hibrid igen jelentős üzemanyag-megtakarítást is feltételez.
A Porsche gyártói tovább fejlesztik az autót és kísérleteznek a technológiával. Egyelőre nincsen információ a sorozatgyártásról, sőt, az alkotók nem is remélnek győzelmet a vadiúj hibridtől. „A szándék inkább az, hogy mintegy versenylaborként funkcionáljon annak érdekében, hogy kellő információval és tapasztalattal később a közúti sportautók esetében is felhasználható legyen a technika.”

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.