Kezdőlap / Rovatok / Zöldinfó / Szelektív hulladék / A pénztárost fojtogatták a nejlonszatyor betiltása miatt
Tudj meg többet: Szelektív hulladék

A pénztárost fojtogatták a nejlonszatyor betiltása miatt

Betiltották az egyszer használatos műanyag bevásárlószatyrokat Ausztrália két újabb szövetségi államában, így Új-Dél-Wales kivételével már az egész kontinensen tilos ingyen vékony műanyagzacskót osztogatni a vásárlóknak – akik egy része bedühödött.

A nagy áruházláncok önkéntesen már korábban országos viszonylatban is elkezdték beszüntetni a zacskóosztogatást. A tilalom mai kiterjesztését nehezen viselik a vásárlók, a feldühödött vevők sajtóbeszámolók szerint pénztárosokkal gorombáskodnak. Egy szupermarketben egy vásárló nekiesett egy pénztáros torkának. A tilalom a vékony, egyszer használatos zacskókra vonatkozik, megszegőit 6300 ausztrál dolláros (1,3 millió forint) bírságot is kaphatnak. A legnagyobb szupermarketlánc, a Woolworth június 20-án kezdett pénzt felszámítani a műanyag szatyrokért, de a vevők felháborodása miatt átmenetileg visszatért az ingyenességhez, de hamarosan újra darabonkénti 15 centet kérnek majd a zacsikért. A második legnagyobb áruházlánc, a Coles ma állt le a zacskók osztogatásával. Náluk minden pénztárt nyitva tartottak, hogy csökkentsék a sorokat, amelyek azért alakultak ki, mert a vevőknek el kellett magyarázni a tilalmat.

Zöldszervezetek adatai szerint az ausztrálok percenként 7150 egyszer használatos műanyag zacskót dobnak el.  Világviszonylatban évente 8 millió tonna műanyaghulladék kerül a tengerekbe, súlyos veszélyt jelentve az óceánok élővilágára. Az ausztrál parlament a múlt héten támogatta más egyszer használatos termékek, köztük az elviteles ételtartók vagy a műanyagbevonatú kávéspoharak betiltását is.

mti/greenfo.hu

Ajánlott tartalom

A Shell támogatná a belsőégéső motorok betiltását

A Shell támogatná, hogy a jelenleg tervezett 2040-es céldátumnál hamarabb tiltsák be a belsőégésű motorokat az Egyesült Királyságban. Egy korábbi dátum kijelölése megkönnyítené a befektetői döntéseket és a fogyasztói attitűd megváltoztatását - fogalmazott Ben van Beurden, a társaság vezérigazgatója a The Guardiannek.