Az RX8 Hydrogen RE prototípusa 2003-ban készült el, és a következő évben meg is kezdték közúti tesztelését Japánban. 2006-ban kezdte meg a gyártó a modell kereskedelmi lízingjét, szintén Japánban, és 2007-ben írta alá az ominózus megállapodást a norvég kormánnyal, melynek eredményeként május 11-én, ünnepélyes keretek között átadták az ország elképzeléseihez igazított, első konstrukciót.

A Mazda leszállította első, Norvégiának tervezett RX8 RE modelljét

Az RX8 Hydrogen RE prototípusa 2003-ban készült el, és a következő évben meg is kezdték közúti tesztelését Japánban. 2006-ban kezdte meg a gyártó a modell kereskedelmi lízingjét, szintén Japánban, és 2007-ben írta alá az ominózus megállapodást a norvég kormánnyal, melynek eredményeként május 11-én, ünnepélyes keretek között átadták az ország elképzeléseihez igazított, első konstrukciót.

Az átadást Norvégia hivatalos hidrogén üzemanyag-állomásainak megnyitójára időzítették. Még 29 RX8 RE vár leszállításra, amit a kormány által támogatott, nemzeti hidrogén projekt, a HyNor részeként fognak használni. A HyNor célja a gondtalan környezetbarát utazás biztosítása 580 kilométer hosszan Stavanger és Oslo között, ahol az országutat hidrogén töltőállomásokkal építették ki. Ebben a közlekedésben vesz részt a Mazda fejlesztése.

Az RX8 RE egyszerű megoldással oldja meg az üzemanyagtartályok közötti váltást. Ha a rendszerből kifogy a hidrogén, akkor az automatikusan átvált a benzines üzemmódra, de a vezető is válthat manuálisan, akár vezetés közben is, egy gombnyomás az egész. Ez hosszabb utazásoknál, hidrogén töltőállomások híján hasznos. A hidrogén üzemmódban kéken világító gombot a vezető jobb oldalán helyezték el a műszerfalon. A fordított átállás, a benzines módról hidrogénmeghajtásra történő, csak akkor lehetséges, ha a jármű áll. A nagyobb üzemanyagtartály és a továbbfejlesztett üzemanyag-hatékonyságnak köszönhetően, akár 100 kilométert is meg lehet tenni hidrogénnel.  A tartályokat a jármű hátsó részében helyezték el, így nem befolyásolja a benzintank méretét, amely megmaradt 61 literesnek.

Amennyiben a modell a HyNor projekt során beváltja a hozzá fűzött reményeket, 2009 nyarán kereskedelmi forgalomba is kerülhet.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.