Kezdőlap / Rovatok / Zöldinfó / Környezetvédelem / A legtöbb vállalat nem foglalkozik a vízhasználatával
A cégek nem tartják fontosnak, hogy a CSR jelentéseikben beszámoljanak a vízhasználattal kapcsolatos stratégiájukról ami rosszabb esetben arra utal, hogy nem ismerik fel a vízhiány potenciális hatását a vállalatukra.

A legtöbb vállalat nem foglalkozik a vízhasználatával

A cégek nem tartják fontosnak, hogy a CSR jelentéseikben beszámoljanak a vízhasználattal kapcsolatos stratégiájukról ami rosszabb esetben arra utal, hogy nem ismerik fel a vízhiány potenciális hatását a vállalatukra.

A KMPG nagyvállalatok CSR (corporate social responsibility, vagyis vállalati felelősségvállalás) jelentéseinek elemzései alapján megállapította, hogy e globális cégek nagy részének – 60%-ának – nincs hosszú távú stratégiája a vízhasználatot illetően, írja a Klímablog. Mindez azt is jelentheti, hogy a vállalatok nem tartják fontosnak, hogy a CSR jelentéseikben beszámoljanak a vízhasználattal kapcsolatos stratégiájukról rosszabb esetben azonban arra utal, hogy a cégek nem ismerik fel a vízhiány potenciális hatását a vállalatukra. A 34 ország vállalatait elemző jelentés rámutatott, hogy bár a világ nagyvállalatainak 76%-a tesz említést a vízzel kapcsolatos problémákról a fenntarthatósági jelentésékben, csupán egyharmaduk teszi közzé a teljes vízlábnyomát. Öt cégből egy jelent részlegesen a vízlábnyomáról. Mindezek mellett, tízből csupán egy cég számol be arról a jelentésében, hogy változásokat eszközöl a vállalati működésben a rendelkezésére álló víz mennyisége alapján, vagy, hogy lépéseket tenne a vízhiány enyhítésére.

A KPMG szerint a vízlábnyom kiszámítása bizonyos iparágakban elterjedtebb, mint máshol: a bányászati társaságok 100%-a, a gyógyszeripari cégek 98%-a jelent a vízhasználatáról. A 250 legnagyobb vállalat közül azonban csupán három tesz említést értéklánca egyes részeinek vízlábnyomáról. Egy vállalat sem számol be a teljes értékláncának vízlábnyomáról. Az eredmények emellett országonként is változnak. A CR jelentést készítő vállalatok közül, az indiai cégek 95%-a, a spanyol vállalatok 69%-a, és brit vállalkozások 66%-a tesz említést konkrét tervekről a vízhasználatuk csökkentésére. Ezzel ellentétben azonban a kínai és a japán vállalatok csupán 24% illetve 27%-a teszi ugyanezt. A KPMG szerint a 250 globális nagyvállalat 44%-a számol be konkrét tervekről a vízhasználat csökkentésére a CR jelentésében, míg 27 említi meg, hogy kezeli a szennyvizet vagy a szennyezett vizet. A Ceres júniusi jelentése szerint az Anheuser-Busch InBev, a Coca-Cola Company, a PepsiCo, a KB Home, az Alcoa és az Intel is abban a 27%-ban található, amelyek felismerték a kapcsolatot a klímaváltozás és a vízhiány között 2011-re. 2009-ben a vállalatok 10%-a volt ide sorolható.

Ajánlott tartalom

Bécsben egy egész utcát klimatizálnak

Lassan kutyameleg lesz Bécsben is, éppen ezért elindult egy projekt, mely keretein belül Bécs 7. kerületében egy teljes utcát klimatizálnak majd.