Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Hibrid meghajtás / A Hyundai tarol a Frankfurt-i Autókiállításon
Tudj meg többet: Hibrid meghajtás

A Hyundai tarol a Frankfurt-i Autókiállításon

A 2009-es Frankfurt-i Autókiállítás csak szeptember 17-én indul, de a koreai Hyundai Motor Company már lestoppolta aranyérmét a legmerészebb zöld autóért járó küzdelemben.

A listát a Hyundai és a Kia környezetbarát modellek vezetik, az egyik legerősebb hibrid bemutatására készülnek idén ősszel Frankfurtban.

A kiállított Hyundai és Kia járművek között található lesz majd hibrid városi autó, a hibrid crossover SUV-koncepcióval, elektromos városi autó, plug-in hibrid, dízel járművek mikro-hibrid stop-start technológiával, és közepes méretű lítium-elemmel működő, bután gázzal futó autók is.

John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője szerint : „A mi üzemanyag-hatékonyságunk magasabb és gyorsabb, mint bármely más autógyártóé. 2015-re biztosan leelőzzük a Toyota-t és a Honda-t is.” Az igazgató arról is beszélt, hogy 2018-ra 500,000-re szeretnék növelni a hibrid autó-eladásukat.

Frankfurtban debütál a Hyundai ix Metro, ún. enyhe hibrid koncepciója. A futurisztikus kisautó – mely nem olyan nagy, mint a ferdehátú Hyundai i20, de nagyobb, mint az i10-es mini autó. De a koncepció stratégiáját a motor méretének csökkentése mutatja leginkább. Az autót egy 1,0 literes háromhengeres gázmotor hajtja, mely 123 lóerőhöz segíti azt.

Az i10 Electric, a Hyundai i10 teljes egészében elektromos változata városi autó, 16 kWh-os akkumulátorral, és egy 49 kW-os motorral, mely egy töltéssel 160 km-t képes megtenni. Az i10-ben egy ún. x-by-wire rendszer alapján működik a kormány, a légkondicionáló, a vízszivattyú és a fék vákuum-szivattyú. Ez a modell 2010 második felében először Koreában lesz elérhető. A gyártó szerint a járművet 220-as feszültségen öt óra alatt lehet majd feltölteni. 

A Hyundai Frankfurtban a Chevy Volt-ra válaszolva bemutatja a HND-4 ’Blue-Will’ plug-in hibridjét. A Blue Will -melyet tavaly tavasszal mutattak be Szöulban- négyhengeres 1,6 literes gázmotorja közvetlen befecskendezéses technológiával fut, melyért egy lítium-polimer akkumulátor felelős, amely viszont tápellátást biztosít az elektromos motor és első kerekek között. A rendszer 154 lóerővel bír.
A Blue Will is szolgál egyéb szórakoztató perifériás technológiákkal, beleértve a könnyűsúlyú szénszálas, napenergiás tetőt, autó szellőző-rendszerét, valamint ahogyan a 2010-es Toyota Prius-ban is a beltéri anyagok biológiailag lebomló növényi kivonatokból készültek, a fényszórók pedig újrahasznosított üdítős palackokból.

Ajánlott tartalom

A Tesla tulajdonosok panaszkodtak, érkezett is az okosítás

Ezúttal a nem megfelelő módon működő automatikus ablaktörlőt vette célkeresztbe a gyártó legújabb frissítése, amellyel ismét okosodik az eleve nem hétköznapi esőérzékelő-rendszer.