A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók

Míg a tisztán elektromos autóktól idegenkedők a kis hatótávot jelölik meg a villanyautók legnagyobb hibájának, addig a statisztikák időről-időre megmutatják, hogy az emberek többségének már a mai, limitáltnak tűnő akkukapacitás is bőségesen elegendő lenne a mindennapi autózási igényeik kielégítésére.

Most épp az MIT publikálta a 4 éves vizsgálatának eredményeit: már az első generációs (2010 után gyártott), 150 km körüli valós hatótávval rendelkező elektromos autókkal is le lehetne váltani a hagyományos autók 90%-át úgy, hogy a teljes életciklus alatt számított költség hasonló maradna. Ezzel nagyjából 30%-kal lehetne csökkenteni a káros anyag kibocsátást (legalábbis az Egyesült Államokban), ami az erőművek tisztulása révén akár tovább is nőhet. Az autók többsége tehát egy napon belül nem használ el több energiát, mint amit az akkumulátor tárolni tud, így az otthoni vagy munkahelyi töltéssel ezekkel is problémamentesen, és helyi káros anyag kibocsátás nélkül megoldható a közlekedés.

Ennek ellenére az emberekben továbbra is ott az igény a biztonságra, hogy egy váratlan esemény bekövetkeztekor bármikor meg tudjanak tenni több száz km-t az autójukkal. Erre a mostani autók csak többszöri, relatíve hosszú újratöltéseken keresztül lennének képesek, így az egy autós háztartásokban valószínűleg nem várható változás a közeli jövőben. Viszont ott, ahol egy háztartásban két autót is használnak, már valóban semmi akadálya, hogy a jellemzően rövidebb utakon használt autót tisztán elektromosra cseréljék, írja a villanyautosok.hu. 

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.