A Google zöld erőfeszítései

Befektetési lehetőségek híján, a Google internetes kereső óriás megkezdte saját zöld technológiájának fejlesztését – ahogyan a vállalatot ismerjük, biztosra vehetjük az áttörést.

Ezt Bill Weihl, a Google zöld energia cárja szellőztette meg a Reuters Globális Éghajlat-és Alternatív Energiaforrások csúcstalálkozóján.

2007 novemberében, a Google bejelentette tervét, miszerint több százmillió dollárt ruházna be megújuló energiaforrások kutatására a villamos energia területén, ugyanis a szénnél olcsóbb megoldást keresnek. Azóta a cég bevallottan „kevesebb, mint 50 millió dollárt” áldozott kutatásokra.

A Google szándéka az volt, hogy sokkal többet fektessen be, de nem volt képes több elkötelezett társaságot vagy projektet találni. – tudta meg a Reuters Weihl-től.

Az új és jobb ötletre való várakozás helyett a vállalat már el is kezdte fejleszteni saját technológiáját, beleértve a jobb tükrök kikísérletezését, melyeket később sikeresen használhatnának a napenergiával működő hőerőművek, és turbinák.

A Google mérnökei úgy vélik, hogy már megtalálták, hogyan csökkenthetik a tükrök gyártási költségeit, azzal, hogy eddig még „szokatlan anyagokból” gyártják őket.

„Tulajdonképpen azt látjuk, hogy 2,50-4 dollárba kerül majd egy watt. Tehát egy 250 megawattos létesítmény ára 600 millió dollártól 1 milliárd dollárig terjed majd. Ez nagyon sok pénz.” – mondta Weihl.
A Google napenergia turbinái, melyek tulajdonképpen gázturbinák – ahelyett, hogy földgázzal működnének, átalakították őket, hogy napenergiával működhessenek.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.