A Ford és a Renault is a Daimler tüzelőanyag-cellás rendszerét használhatja

A Daimler már gyakorlatilag elkészült saját hidrogénnel hajtott tüzelőanyag-cellás rendszerével, de a magas költségek miatt az eredeti tervek szerint nem mutatják be jövőre az első hidrogénhajtású B-osztályt.

A Daimler most a Renault-Nissan csoporttal és a Forddal is tárgyal, hogy megossza velük a technológiát és ezzel csökkentse a gyártás költségeit, írja az a5.hu. Miután a múlt hét folyamán a BMW bejelentette, hogy többek között a hidrogénnel működő tüzelőanyag-cellás rendszerét a Toyotával karöltve fejlesztik, és 2020-ra kívánják bemutatni az első hidrogénhajtású modelljüket, a Mercedes-Benz is reagált, és szintén partnert keresnek a technológia megosztására. A konkurens BMW-vel ellentétben a Mercedes-Benz már kifejlesztette saját hajtásrendszerét az évek óta tartó kutatások révén, és gyakorlatilag sorozatgyártásra kész a hidrogén technológia, még sem várható, hogy 2017 előtt megjelenjen egy ilyen csillagos típus a kínálatban. Ennek oka, hogy ugyan a technológia készen áll, a költségei olyan magasak, hogy a Daimler nem tudná elérhető áron értékesíteni a hidrogénnel működő B-osztályokat. A magasabb értékesítési volumen és a költségek csökkentésének érdekében a Daimler tárgyalásokba kezdett a Forddal és a Renault-Nissan csoporttal is, hogy megossza velük az általa kifejlesztett technikát. Ezzel lehetővé válna, hogy mind a négy márka kompaktautóiban a Mercedes-Benz hidrogénhajtása dolgozzon a későbbiekben, és mérsékeljék a gyártási költségeiket.

-

A Daimler szóvivője szerint ígéretesek a tárgyalások, de a másik két fél egyelőre nem erősítette meg az egyeztetéseket. A Renault-Nissan csoport jelenleg is a Daimler partnere, melynek értelmében a Mercedes-Benz kompakt, elsőkerék-hajtású platformját az Infiniti is megkapja saját modelljének kialakításához, így vélhetően ők nagyobb eséllyel pályázhatnak a tüzelőanyag-cellás hajtásra. A Forddal egyelőre nem áll kapcsolatban a Stuttgarti illetőségű prémiumgyártó, de ezzel ők is stratégiai szövetséget alakíthatnak ki a Mercedes-Benzzel, mint ahogy ezt a BMW-Toyota, vagy éppen a GM-PSA is teszi jelenleg.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.