600+ lóerős a Porsche első villanyautója, retteghet a Tesla

Ahogy az várható volt, a német prémiumgyártó első elektromos autója egyáltalán nem lassú, és a töltési sebességével sem lesznek gondok.

A Porsche még 2015 őszén az akkori Frankfurti Autószalonon leplezte le első tisztán elektromos hajtásláncú prototípusát, a Mission E-t, melynek várhatóan valamikor jövőre érkezik meg a sorozatgyártásba küldendő változata. Erről nemrégiben annyit már sikerült megtudnunk, hogy a neve Taycan, most pedig számos egyéb részletet is elárult róla a gyártó. Ezek szerint a Porsche Taycan meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja. Az összeteljesítmény meghaladja a 600 lóerőt, a működéshez szükséges energiát pedig egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorból nyeri az autó.

Egy feltöltéssel több mint 500 kilométert lehet majd megtenni a Taycannal, melynek megfáradt akkumulátorát a legmodernebb 800 V-os szupergyors töltővel is fel lehet majd tölteni. A CCS csatlakozós és maximum 350 kW teljesítményű megoldás révén 15 perc alatt annyi energia tölthető a telepbe, hogy azzal mintegy 400 kilométernyi hatótávolságot lehet nyerni.

A 0-100-as sprintidő az ígéretek szerint jelentősen 3,5 másodperc alatt fog alakulni, aminél a legdurvább Tesla Model S ugyan valamivel fürgébb, azonban a Porsche ezt a katapultálást egymás után nemcsak néhányszor tudja majd produkálni, hanem korlátlan alkalommal egészen az aksi lemerüléséig. Ugyancsak impresszív, hogy a 0-200-as gyorsulás alig 12 másodperc alatt megoldható lesz a Taycannal. Az elektromobilitásra 2022-ig mintegy 6 milliárd eurót fordító Porsche azzal számol, hogy évente körülbelül 20 ezer Taycant fog legyártani, írta a hvg.hu.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.