2012 leggazdagabb magyarja lehet

Három és fél év után úgy tűnik, fel kell adnia Horváth Sándor Lászlónak, hogy Magyarországon indítsa el elektromos kisautójának a gyártását.

 Az [origo]-nak azt mondta, az itthoni mentalitás, a pitiáner gondolkodás, a korrupció és ostobaság kergette egészen Németországig, ahol elmondása szerint végleg révbe érhet. A Brixxon Elektromos Autó Kft. vezetője és tulajdonosa azt állítja, 2012-ben már ő lehet a leggazdagabb magyar, igaz, nem magyarországi illetőséggel. Nagyon nehezen jött össze az interjú időpontja. Állandóan külföldön volt az utóbbi időben. Türelmet kért, mert eredményt ígért.

 
– Az eredmény megszületett. Véglegesen eldőlt, hogy Németországban kezdjük gyártani a Brixxon első elektromos autóját, a Bontino Caffo SR-t. Ha valaki három éve azt mondta volna, hogy 2011 tavaszán Magyarországon a vállalkozásommal itt fogok tartani, vagyis majdnem sehol, kikértem volna magamnak. Én itthon szerettem volna megvalósítani a terveimet, de rá kellett jönnöm, hogy nem lehet. Ennyi pitiánerséget, rosszindulatot, korrupciót, ostobaságot és dilettantizmust, álnokságot és gazemberséget, mint ami itt van, nem lehet elviselni. Külföldön jóval többe kerül megvalósítani a gyártást, de nem maradt más választás. Az elmúlt hetekben dőlt el, hogy Németországban lesz a gyár. Különálló német cég valósítja meg beruházást, és az irányítás, valamint az autó továbbfejlesztése miatt családostól kiköltözöm.


Mi volt a legfőbb baj itthon?
– A döntésképtelenség, az állandó egy helyben topogás, hogy mindig, mindenre az volt a válasz, hogy térjünk vissza rá két hónap múlva, hogy össze kell hívni egy tanácskozást, de most mindenki külföldön van, hogy most ez meg az a baj, várjunk. Az egész ország pénzügyileg teljes csődben van és erről legkevésbé az állampolgárok vagy az önkormányzatok tehetnek, hiszen a cégekben is mindig a tulajdonos irányítja az gazdasági vagy pénzügyi feladatokat. Hol marad az állam ellenőrző vagy éppen irányító szerepe? Mi mindig elmondtuk, hogy nem támogatást kérünk, azt meghagyjuk a multiknak, hiszen szegények rászorulnak arra, hogy támogassák őket. Mi csak azt kérjük, hogy ne akadályozzák a munkánkat. Ez volt például az általam Budapestre tervezett elektromosbérautó-hálózattal kapcsolatban. De még arra is képtelenek, hogy ingyenes parkolást engedélyezzenek az elektromos járművek részére, amit már minden európai vagy amerikai ország jóváhagyott. Tavaly a választásokat követően arra számítottam, hogy lesz valamilyen jó irányú változás, de nem történt semmi.

 
Úgy gondoltuk, no, most majd meglódul a “zöld gazdaság”, az alternatív energia felé fordul a piac vagy az ország, de ez megint csak egy illúzió maradt. Nincs értelmezhető és elfogadható gazdaságpolitika, vagy nem látom. A megígért munkahelyteremtés üres szólam maradt, és még a szándékot sem látom, így nem is hiszem, hogy valós elmozdulás lesz. Ami a saját területemet illeti, úgy tűnik, hogy a kormány “lefeküdt” a külföldi autógyáraknak, ezzel pedig további kamionok áradatát zúdítja az országra. A szmogtól fuldokolnak a városok, az utak katasztrofális állapotban vannak, a vidéki régiók olyan szegények, mint a templom egere. Különösen a keleti részén az országnak, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, ott szívesen beruháznék. Van ilyen szándékom az egyik kisebb városában a megyének, tárgyalunk is az önkormányzattal, hogy felépülne ott 30 hektáron egy 90 ezer négyzetméteres, elektromos járműveket gyártó üzem.  Nagyjából meg is állapodtunk – helyi szinten. De meglátjuk, az idő nem sürget.

 
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.