1000 km-re lehet képes a Nikola elektromos pickupja

Világszerte egyre nagyobb a kereslet a haszongépjárművek és a személyautók adottságait ötvöző önálló járműfajta, a pickupok iránt.

A gyártók fő célközönsége immáron nemcsak a szállítmányozó cégek és vállalatok, de érezhető és mérhető az a tendencia, hogy mind többen vásárolnak kisteherautót családi, illetve szabadidős használatra. Ez a széleskörű igény sarkallja újabb és újabb kihívásokra a pickupok tervezőit. Természetesen ebben a speciális járműkategóriában is prioritást kapott az elektromos meghajtás érvényesülése. A Tesla Cybertruck komoly riválisa lett a Nikola Badger, amely ha piacra kerül akár 965 kilométert is futhat majd a hidrogén üzemanyagcellák és az akkumulátora együttes konstrukciójával. A szállítmányozás megújításának célkitűzésével, ennek eszközéül szolgáló hidrogénüzemű pickuppal, a minden károsanyag-kibocsátást nélkülöző Badgerrel robbant be a platós kocsi piacra a Nikola. Ezzel kapcsolódva Elon Musk Teslájához és a Rivianhoz, olyan társakat keresve, akik a nagy kapacitású kipufogógáz-mentes járművek mellett teszik le voksukat.

Összehasonlításul, amíg a Rivian R1T és a Tesla Cybertruck több mint 482 km távolságot bírnak el a maximálisan feltöltött lítium-ion áramforrással, ezzel szemben ezt a távolságot megduplázza az amerikai Phoenix-i székhelyű Nikola akkujai és hidrogén-üzemanyagcellás rendszere összekapcsolásának, jól kidolgozott társításának felhasználásával. A gyártó tesztelése alapján, hajtóműrendszer-mixe megoldást teremt arra, hogy több mint 906 lóerő kapacitást adjon le a Badger, és nulláról 96 kilométer óránkénti sebességre gyorsulhasson 2,9 másodperc alatt. Azok a járműtulajdonosok, akik nem lesznek abban a helyzetben, hogy eljussanak a hidrogén üzemanyag-töltőhelyekhez, használhatják a pickupnak csak áramforrással kialakított változatát.

„ A program elősegíti a picupok üzemanyagcella-összetevőinek költségcsökkentését, miközben felgyorsítja a hidrogén-állomások bevezetését. Az ügyfelek számára az üzemanyagcellás vagy akkumulátoros-elektromos változat rendelésének lehetősége biztosítja, hogy mindenki számára csökkenjenek a költségek.” – jelentette ki a Nikola elnöke, Mark Russel. A Badger szakmai nyilvános szemléjére várhatóan szeptemberben, a Phoenix-i Nikola Világkonferencián kerül sor. A kommüniké sem az előállítás megkezdésének időpontját, sem az árképzést nem tartalmazza.

Nikola

Ami a Tesla Cybertruck furgonját illeti, ennek kialakítása megosztja szakmai közvéleményt, kemény, geometrikus külseje, szinte a „Minecraft”-ból való, de márkaképviselete erősíti a vetélytársakkal szembeni előnyös helyzetét a meginduló új elektromos pickup (EP) piacon. Jóllehet nem prognosztizálható még, hogy a meglepően súlyos Cybertruck – Minecraft méretes, masszív stílusával – mekkora érdeklődést kelt majd a piacon.

A Badgeren és a Cybertruckon kívül a Rivian R1T modellt jegyzi még a megújuló pickup gyártás. A R1T forgalmazását ez év végére irányozza elő a gyártó. Az alapító és vezérigazgató, Trevor Milton kemény kezű vezetőként irányítja vállalatát, és remekül menedzseli a céget. Bizonyságul szolgál erre, hogy a termelés beindításához eddig több mint 600 millió dollárt gyűjtött össze. És nem akármilyen ipari partnerekkel dolgozik együtt. Nevezetesen a norvég Nel, a Bosch, a Merritor, a dél-koreai Hanwha és az Ivecó együttműködésével akarja elérni, hogy végre hidrogén üzemanyagcellákkal és akkumulátorokkal működő sci-fi stílusú tehergépjárművek készülhessenek.

Tesla Cybertruck

Tekintettel arra, hogy a hidrogénautóhoz hidrogén töltők is szükségeltetnek, a Nikola tervbe vette, hogy 2021 végére kiépíti nagyszabású hidrogén üzemanyag-állomások hálózatát az USA-ban. Jelenleg földgázból állítják elő a hidrogén nagy részét. Hatalmas előrelépés, nyereség lesz azonban, ha megvalósul a Nikola forradalmian újszerű fejlesztése, miszerint a megújuló villamos energiából és a vízből nyerik majd ki a szükséges energiát. Teszik ezt nyilvánvalóan a teljes szén-dioxid-kibocsátás erőteljes mérséklése érdekében. A Tesla, a Nikola és a Rivian lépéselőnyét jól mutatja, hogy a General Motors és a Ford szintén komoly kihívásnak tekinti a dízeles és a benzines pickupjainak cseréjét, és a konstruktőrök következetesen dolgoznak is az új modellek kialakításán, de egyik gyártó sem hozakodott még elő konkrét tervekkel.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.